Z czego trzeba się rozliczyć w Holandii?
Istnieją różne rodzaje dochodów, które należy zadeklarować w swoim zeznaniu podatkowym w Holandii. Są to wszystkie pensje, zasiłki czy emerytura – wszystko to składa się na dochód, który posłuży do obliczenia należnego podatku do zapłaty oraz ustalenia ulg podatkowych.
W Holandii do dochodów z tytułu zatrudnienia zaliczane są:
- wynagrodzenie,
- dochód z własnej działalności gospodarczej,
- zasiłki chorobowe – otrzymywane w ciągu pierwszych 2 lat choroby (nie zasiłki WIA i WAO)
- świadczenia wynikające z ustawy o pracy i opiece, np. urlop macierzyński, urlop macierzyński i wypadkowy, świadczenia wynikające z ustawy o finansowaniu przerw w karierze zawodowej
- dodatki stażowe,
- wynagrodzenia wypłacane przez UWV (na przykład z powodu bankructwa pracodawcy),
- napiwki lub inne dodatki, od których pracodawca nie musi potrącać podatku od wynagrodzenia i składek na ubezpieczenie społeczne,
- zarobki zagraniczne (na przykład uzyskane w Polsce).